به گزارش برنا، اگرچه برای برخی از مردم هنوز مرغ همسایه غاز است و اصرار دارند بی‌کیفیت‌ترین خودرو چینی را به اسم اینکه ماشین خارجی است، بر بهترین خودروهای داخلی ترجیح دهند، اما واقعیت این است که در دهه گذشته خودروسازان کشورمان سطح کیفی محصولاتشان را بسیار بالا برده‌اند و از دانش فنی خوبی برای ساخت انواع سدان‌های شهری، کراس اوورها و دیگر کلاس خودروها برخوردار شده‌اند.

به همین دلیل طرح‌های فروش اقساطی خودرو داخلی همواره طرفداران زیادی دارد و عده‌ای مترصد فرصتی هستند تا مجموعه‌های فروش خودرو، طرح‌های جدیدی برای واگذاری خودروهای ایرانی اعلام کنند تا بتوانند ماشین‌دار شوند.

در واقع باید گفت در شرایط اقتصادی کشور ما بهترین شیوه برای داشتن یک اتومبیل شخصی شرکت در همین طرح‌های اقساطی است.

آیا خرید خودرو قسطی منطقی است؟

فروش اقساطی خودرو + سایاخودرو + خرید اقساطی خودرو

خرید خودرو قسطی را باید از جنبه‌های متفاوت بررسی کرد. ما در ادامه از منظر اقتصاد کلی و اقتصاد خانواده، شان اجتماعی و تاثیر روانی، شرکت در طرح‌های فروش اقساطی خودرو داخلی را بررسی می‌کنیم.

  • خرید اقساطی خودرو، بهترین شیوه ماشین‌دار شدن در اقتصاد بی‌ثبات کشور ما

ما سال‌هاست که در وضعیت اقتصادی نابسامانی به سر می‌بریم. تورم سرسام‌آور، بالابودن هزینه‌های زندگی و همخوانی نداشتن دخل و خرج، برای ما امر جدیدی است. از سویی نوسان قیمت سوخت، وضع  تعرفه‌های گمرکی، اعمال تحریم‌ها، رویدادهای سیاسی، نوسان قیمت لوازم یدکی، مشارکت خودروسازان در بورس، تغییر دولت و خلاصه هر اتفاق با ربط و بی‌ربطی در قیمت نهایی خودرو اثر می‌گذارد.

به‌همین دلیل نمی‌توان دل خوش کرد به اتفاقات آینده، نمی‌توان از امروز تصمیم بر پس‌انداز گرفت تا مثلا ۶ ماه یا یکسال دیگر صاحب خودرو شد، چون قیمت ماشین، ثابت نمی‌ماند.

بنابراین کارشناسان اقتصادی تاکید دارند بهترین راه برای ماشین‌دار شدن در چنین شرایطی، شرکت در فروش اقساطی خودرو داخلی است.

زیرا اولا درآمدها در ایران اجازه پس‌انداز نمی‌دهد، ثانیا قیمت خودرو ثابت نمی‌ماند و ثالثا هزینه‌های جانبی ناشی از نداشتن ماشین و یا داشتن یک ماشین مدل پایین، بسیار بالاست.